Статут Панківського НВК 

Сторожинецької міської ради

Чернівецького району 

Чернівецької області

https://docs.google.com/document/d/10PFOgd7vXfJVAeDRgO4ZM6J7QfMJ5eH7/edit?usp=sharing&ouid=116270289133280951681&rtpof=true&sd=true




1. Загальні положення

Панківський навчально-виховний комплекс Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області знаходиться у комунальній власності Сторожинецької міської ради.

Засновником навчального закладу є Сторожинецька міська рада Сторожинецького району Чернівецької області. Повне найменування: Панківський навчально-виховний комплекс Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області. Скорочене найменування: Панківський НВК.

· Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: 59006 вул. Шкільна 2, с. Панка Сторожинецького району Чернівецької області. Панківський НВК є юридичною особою. Може мати самостійний баланс, рахунки в установах банку, має печатку, штамп, ідентифікаційний но­мер.

· Засновником навчального закладу є Сторожинецька міська рада, Сторожинецького району, Чернівецької області.

1.4 Панківський НВК у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президе­нта України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки, мо­лоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, рішенням органу місцевого самовряду­вання. Положенням про навчально - виховний комплекс « дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад», загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад».

· Панківський навчально- виховний комплекс є не прибутковим закладом.

· Панківський навчально- виховний комплекс є правонаступником усіх майно­вих прав та обов'язків Панківського навчально-виховного комплексу Панківської сільської ради Сторожинецького району Черніве­цької області.

· Фінансування комплексу здійснюється згідно бюджетного зако­нодавства.

· Комплекс складається з двох підрозділів: шкільного та дошкіль­ного. Шкільний підрозділ забезпечує належний рівень загальноосвіт­ньої підготовки учнів згідно з вимогами державного стандарту загаль­ної середньої освіти. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог базо­вого компоненту дошкільної освіти. Шкільний підрозділ включає: шко­ла 1-го ступеня - початкова школа, 1-4 класи, термін навчання 4 роки; школа ІІ-го ступеня-основна школа, 5-9 класи, термін навчання 5 років; школа Ш- го ступеня-старша школа 10-11 класи, термін навчання 2 роки.

· Комплекс діє на підставі власного Статуту, який розробляється на основі

Положенням про навчально - виховний комплекс « дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад», загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад». Положення про діяльність школи комуна­льної форми власності, затверджених Міністерством освіти і науки, мо­лоді та спорту України.

· Статут Панківського НВК затверджується засновником. Статут Панківського НВК реєстру­ється державним реєстром.

· Класи та групи у комплексі формуються за погодженням з відділом освіти , молоді та спорту Сторожинецької міської ради згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством з урахуванням ная­вності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до школи та до дитячого садка.

· Комплекс розташований у селі Панка і формує класи з урахуванням демографічної ситуації, а в разі, коли кількість дітей менша за визначе­ну нормативами їх наповнюваності, організує заняття за індивідуаль­ною формою навчання.

· Комплекс самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та вла­сним Статутом

1.14 Головною метою Панківського НВК є :

  • забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти та повної загальної середньої освіти;
  • створення умов для фізичного, розумового, духовного розвитку ви­хованців.

1.15 Головним завданням Панківського НВК є:

  • створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного ві­ку, учня,
  • формування гармонійної особистості,
  • збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров'я,
  • формування основних норм загальнолюдської моралі,
  • створення умов для здобуття дітьми дошкільної та повної загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх здібностей і нахилів.

1.16 Панківський НВК несе відповідальність перед собою, суспільством і держа­вою за:

  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнарод­ними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.

1.17 У Панківському НВК визначена українська мова навчання, запроваджено вивчення англійсь­кої мови, технологічний профіль навчання

1.18 Панківський НВК має право:

  • проходити в установленому порядку державну атестацію;
  • визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власниками та засновниками;
  • формувати варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експеримен­тальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідницькими інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову, роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального та матеріального заохо­чення до учасників навчально-виховного процесу;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
  • здійснювати платні послуги згідно з діючим Статутом;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надхо­дження у порядку, визначеному, законодавством України;

1.19. Зміни до Статуту вносяться в порядку, встановленому для його реєстрації;

1.20 У Панківському НВК створюються та функціонують методичні об'єднання: вихователів та учителів початкових класів, класних керівників, учите­лів суспільно - гуманітарного циклу, природничо-математичного циклу, загально - розвиваючого циклу.

1.21 Доходи (прибутки) Панківського НВК використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Панківського НВК, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
1.22 Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Панківського НВК або їх частини серед засновників, працівників ( крім оплати праці,нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

ІІ. Організація навчально-виховного процесу Панківського НВК

2.1 Навчальний заклад планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного, річного плану, який є єдиним для всіх його структурних підрозділів. У плані роботи відображаються найголовніші перс­пективи навчального закладу. До плану роботи додаються: план роботи бібліотеки, план роботи Ради Панківського НВК.

План роботи затверджується Радою Панківського НВК

2.2 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навча­льних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і нау­ки України, із конкретизацією варіативної частини закладу і затвер­джується управлінням освіти.

До робочого навчального плану додаються: розклад уроків, режим роботи навчального закладу.

2.3 Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівни­ки даного навчального закладу самостійно добирають програми, підру­чники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати ви­конання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стан­дартів. Навчальний заклад має право здобуття освіти на рівні держав­них стандартів. Навчальний заклад має право користуватися авторсь­кими та адаптованими програмами, розробленими вчителями та за­твердженими ІППО в Чернівецькій області.

· Панківський НВК здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання за п'ятиденним робочим тижнем.

2.5. Зарахування учнів до Панківського НВК здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви(для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановле­ного зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які всту­пають до першого класу).

До першого класу зараховуються,як правило, діти з 6-ти років. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється відповідно до Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку. затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №646 від 12.04.2000р.(п.14).

2.6. У школі першого ступеня навчання для учнів 1- 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності на­лежної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівни­ків, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи продовже­ного дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.7 Структура навчального року, а також тижневе навантаження уч­нів встановлюється навчальним закладом у межах часу, що передбаче­ний робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти, молоді та спорту. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань. Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів, але не може бути менше 175 робочих днів у 1- 4 класах, 190 робочих днів у 5-11 класах.

Навчальний рік поділяється на семестри.

2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльнос­ті забороняється (крім випадків,передбачених законодавством України)

2.9 За погодженням з відділом освіти, молоді та спорту Сторожинецької міської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше як 30 календарних днів.

2.10 Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах-35 хвилин, у других - четвертих - 40, п'ятих - дванадцятих - 45.
Зміна тривалості уроків допускається на погодження з управлінням освіти та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби. Тривалість перерв між уроками становить 10 хвилин, після 3-ого і 4-го -20 хвилин.

2.11 Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визнача­ється розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою на­вчального закладу, районною санітарно-епідеміологічною службою та затверджується директором.

Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Панківському НВК прово­дяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні занят­тя та заходи, що передбачені окремим розладом і спрямовані на задо­волення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

· Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

· У Панківському НВК визначення рівня навчальних досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання.

У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у 2-му класі питання оцінювання учнів за 12 - бальною шкалою здійснюється за рішенням педагогічної ради НВК. У 3-11 класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

Оцінки з поведінки учням виставляються класними керівниками спільно з органами учнівського самоврядування в табелі успішності:

  • «Зразкова» - якщо учень має високий і достатній рівень знань. До­тримується правил внутрішнього розпорядку Панківського НВК, а також дотриму­ється законодавства, моральних і етичних норм.
  • «Добра» - учень має достатній і середній рівень знань, дотримується правил внутрішнього розпорядку Панківського НВК, а також дотримується законо­давства, моральних і етичних норм.
  • «Задовільна» - учень має з предметів достатній, середній, початко­вий рівень знань, не завжди виконує правила внутрішнього розпорядку Панківського НВК
  • « Не задовільна » - учень має з предметів середній, початковий рівень знань, не завжди виконує правила внутрішнього розпорядку Панківського НВК не дотримується моральних, етичних норм

2.14 Порядок переведення і випуск учнів Панківського НВК визначається інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності,затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання , вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

  • по закінченні початкової школи - табель успішності;
  • по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту.

2.15 За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальний лист, грамоти, дипломи.

III. Учасники навчально-виховного процесу

3.1 Учасниками навчально - виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є :

  • учні;
  • педагогічні працівники;
  • керівники;
  • психологи, бібліотекарі;
  • інші спеціалісти;
  • батьки або особи, які їх замінюють.

· Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визнача­ються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Учні мають право:

  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно - відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань;
  • брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • брати участь у обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  • на захист від будь-яких форм експлуатацій, психічного і фізичного на­силля, що порушують права або принижують їх честь, гідність; на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

· Учні зобов'язані:

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не

заборонені чинним законодавством;

  • дотримуватися правил особистої гігієни;
  • (інші обов'язки, що не суперечать законодавству України).

3.5 Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути осо­би з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

3.6 Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.7 Педагогічні працівники мають право на:

  • захист професійної честі, гідності;
  • самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров'я учнів;
  • участь в обговоренні та вирішенні пи­тань організації навчально-виховного процесу;
  • проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • виявлення педагогічної ініціативи;
  • позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закла­ду;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

  • отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років у порядку, визначеному законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається за винятком випадків, передбачених законодав­ством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
  • сприяти розвитку інтересів, та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
  • сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних
    традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
  • готувати учнів до самостійного життя у дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів, захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства

Запобігати:

  • вживання ними алкоголю, наркотиків, тютюну,іншим шкідливим звичкам;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
  • виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9 У навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки , сім,ї молоді та спорту України.

3.10 Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, пра­вила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують поса­дових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за ре­зультатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з ро­боти відповідно до чинного законодавства.

3.11 Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

  • обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадсь­кого самоврядування;
  • звертатися до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчаль­но-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчаль­ного закладу;
  • на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самовря­дування навчального закладу та у відповідних державних, судових орга­нах.

3.12 Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здо­буття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

  • забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
  • постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність дитини, виховувати почуття доброти, працелюбність, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • виховувати в дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

· Представники громадськості мають право:

  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в на­вчальному закладі;
  • керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпе­ченню навчального закладу; проводити консультації для педагогічних працівників;
  • брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.14 . Представники громадськості зобов'язані:

Дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та роз­порядження керівника навчального закладу, рішення органів громадсько­го самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. Управління начальним закладом

4.1 Керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директо­ром може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки.

Директор навчального закладу комунальної форми власності призначається на посаду та звільняється з посади за поданням начальника відділу освіти, молоді та спорту Сторожинецьким міським головою згідно із законодавством. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриман­ням чинного законодавства.

4.2Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори трудового колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;
  • учнів навчального закладу другого-третього ступенів - класними збора­ми;
  • батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 10, учнів 10, батьків і представників громадськості 10.

Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше по­ловини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається про­стою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Загальні збори:

  • можуть обрати раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують концепцію розвитку закладу;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
  • (визначають інші функції, що не суперечать чинному законодавству).

4.3 У період між загальними зборами може діяти Рада навчального закла­ду (надалі Рада).

4.3.1. Метою діяльності Ради є:

  • сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
  • об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удоскона­лення навчально-виховного процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління
    навчальним закладом;
  • розширення колегіальних форм управління навчальним закладом ;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями Ради є:

  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями ;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Панківського НВК та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в Панківському НВК ;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та вихо­вання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдо­сконалення процесу навчання та виховання учнів;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню вимог чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримці обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та навчальним за­кладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.3. До Ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів школи ІІ-Ш ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами Панківського НВК.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких при­чин приймається виключно загальними зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.3.4. Рада Панківського НВК діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України ;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, засновника, а також членами Ради.

Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради .

Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту нав­чального закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання .

До складу комісії входять представники органів громадського самовряду­вання, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.3.5. Очолює Раду навчального закладу голова, який обирається із складу Ради.

Голова Ради може бути членом педагогічної Ради. Головою Ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх ро­боти визначаються Радою.

Члени Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.6. Рада навчального закладу:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за дотриманням Статуту нав­чального закладу учасниками навчально-виховного процесу
  • затверджує режим роботи навчального закладу;
  • сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування,
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «3а високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, ураховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської, діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти, молоді, спорту пропозиції щодо матеріального і морального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість , батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до прове­дення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  • розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням; розглядає питання родинного виховання, бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах; сприяє педагогічній освіті батьків, сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями.
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  • розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань ро­боти Панківського НВК ;
  • вносить пропозиції щодо питань морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначається Радою.

4.4. Директор навчального закладу:

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний

добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фа­хового і кваліфікаційного рівня працівників;

  • організовує навчально-виховний процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педаго­гів;
  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, май­стернями, навчально-дослідними ділянками;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками в установлені терміни обов'язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням зі профспілковим комітетом затверджує правила внутрі­шнього розпорядку, посадові обов'язки працівників навчального закладу;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педаго­гічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

4.5 Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти, молоді та спорту.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.6 У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий коле­гіальний орган - педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.7.Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи Панківського НВК;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої твор­чої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень на­уки і передового педагогічного досвіду;
  • щодо морального та матеріального заохочення учнів та працівників на­вчального закладу.

4.8 Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визна­чається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.9 У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V. Матеріально-технічна база

5.1 Матеріально-технічна база Панківського НВК включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші мате­ріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.

5.2 Майно Панківського НВК належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законо­давства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укла­дених ним угод.

· Панківський НВК відповідно до чинного законодавства користується землею ін­шими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання ви­мог та норм з їх охорони (Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою Серії ЯЯ № 351023 від 22.12.2008 р.)

· Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Панківського НВК проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майно­вих прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

· Для забезпечення навчально-виховного процесу база Панківського НВК складаєть­ся із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговую­чої праці тощо), а також спортивного, читального залів, бібліотеки архі­ву, медичного і комп'ютерного кабінетів, їдальні, приміщення для навча­льно-допоміжного персоналу тощо.

VI. Фінансово-господарська діяльність

6.1 Фінансово - господарська діяльність Панківського НВК здійснюється на основі його кошторису;

6.2 Джерелами формування кошторису Панківського НВК є:

  • кошти засновника;
  • кошти державного та місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінан­сування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • благодійні внески юридичних і фізичних осіб.

6.3 У Панківському НВК створюється фонд загального обов'язкового навчання який формується з урахування матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше 3% витрат на його по­точне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на ра­хунку цього НВК в установі банку і витрачаються відповідно до кошто­рису, що затверджується директором навчального закладу.

Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового нав­чання здійснюється Панківським НВК згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради Панківського НВК , відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, органи управління освіти.

6.4 Панківський НВК має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5 Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Панківському НВК визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України та органу місцевого самоврядування, якому під­порядковано навчальний заклад.

За рішенням засновника закладу бухгал­терський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

6.6 Звітність про діяльність загальноосвітнього закладу встановлюється відповідно до законодавства.

VII Міжнародне співробітництво

7.1 Панківський НВК за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародни­ми організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2 Панківський НВК має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

VIIIКонтроль за діяльністю Панківського НВК

8.1 Державний контроль за діяльністю Панківського НВК здійснюється з метою забез­печення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

8.2.Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Украї­ни, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти, молоді та спорту Сторожинецької міської ради

8.3.Основною формою державного контролю за діяльністю Панківського НВК є атес­тація, що проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, вста­новленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

8.4.У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) Панківського НВК з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначається залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його заснов­ником відповідно до законодавства.

IX«Реорганізація або ліквідація» викласти в редакції:

  • Рішення про реорганізацію або ліквідацію Панківського НВК приймається засновником або за рішенням суду.

Реорганізація і ліквідація навчального закладу здійснюється за рішенням сесії місцевої ради.

Реорганізація відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, відділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадку ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Панківського НВК.

  • Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Панківського НВК, виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
  • За рішенням засновника (сесії місцевої ради), після погашення вимог кредиторів, всі наявні активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду (навчальні заклади) або зараховуються до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення)
  • У випадку реорганізації права та зобов'язання Панківського НВК переходять до правонаступників відповідно до чинного за­конодавства, або визначених навчальних закладів.
  • Порядок вивільнення працівників, їх подальше працевлаштування здійснюється засновником згідно Кодексу законів про працю України та Законом України "Про зайнятість населення".

Сторожинецький міський голова М.М.Карлійчук




© 2023 Панківський НВК
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати